JOHANNA GREN

AU PAIR? POLIS? SOCIONOM? PSYKOLOG? PLUGGA? JOBBA?

Publicerad 2011-12-03 22:19:46 i Listor&Tänkande&Drömmande,

I Fredags var jag, tillsammans med en andra massa nittiotreor på SACO mässan i Älvsjö. 
Det var en massa högskolor,universitet, folkhögskolor och en massa andra saker som hade ställt upp och laddat upp med glada människor och en massa information.
Huvudet snurrade när man gick där ifrån vill jag lova. 
Fick med mig en hel drös kataloger hem så det är bara börja bläddra! 

Det blir iallfall att jobba minst hela sommaren efter studenten sedan får vi se.
Fick ett råd av en av mina tanter på jobbet; "vad du än gör lyssna på dig själv, gör vad DU känner för och inte det som alla andra vill göra.Det vinner du inte på i längden"
Det gick rakt in i hjärtat.

Det är jag som står vid där vid korsningen och ska välja vilken väg jag vill gå.
Oavsett vilken jag väljer så går det alltid att gå tillbaka och man lär sig alltid nått på vägen och det kommer man alltid bära med sig och det kommer allitd vara en del utav vem man är och vem man blir. 

Mitt hjärta drar mot London, vad jag vill göra där vet jag inte, mitt huvud drar mot något viktigt, som polis eller någonting inom socionom (baby J det är enormt). Jag vill bli allt och så vill jag bli inget. 
Ena dagen vill jag bli PT, bara för att det verkar så sjukt roligt att peppa folk och för att jag själv vill bli peppad. 
Andra dagen vill jag bli säljare på en klädbutik. Tredje dagen vill jag bli Jurist. Fjärde dagen vill jag bli lärare eller skolpolitiker. (YES, vill ändra hela skolgången kabooom) Femte dagen vill jag bli något helt annat och ja ni fattar.
Kan man få allt!? När är man nöjd!? Blir man nöjd!? 

Åh alla dessa frågor utan svar.


Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-12-04 12:07:12

Jag funderar också på London. XD XD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela