JOHANNA GREN

Så himla fint

Publicerad 2011-12-04 22:40:33 i Listor&Tänkande&Drömmande,

Det var någon som hade lagt upp den översta filmen här nedan, kolla på den och inse hur mycket man faktiskt kan förstöra en annan människa. Vem ger dig rätten att klanka ner på andra? Det är sjukt hur en människa kan göra så till en annan människa. Att någon/några kan få en att må så jävla dåligt. 
Jag förstår inte VARFÖR man ska vara elak mot någon annan..


Jag gick sedan och duschade och när jag kom tillbaka hade den här filmen nedan kommit upp på facebook.
Det är en kille som har gjort ett "svar" till killen ovan. 
Ett svar till en kille som han inte känner, men han har varit med om samma sak. 
Han visar sitt stöd och det är så mäktigt. Det är fint. Att man gör så för en människa man aldrig har träffat och inte känner. 


Så istället för att klanka ner på folk. Var trevlig, du behöver inte älska alla och alla behöver inte älska dig.
Men var trevlig. "behandla andra som du själv vill bli behandlad" det är ett himla bra uttryck. 
Och man borde verkligen ta efter det.

En liten grej kan få hela ens dag att bli bra eller så kan de förstöra hela ens dag.
Om jag kommer, stressad till bussen och möts av en busschafför som säger; godmorgon, blir jag genast på bättre humör. 
Är tjejen i kassan på ica trevlig, blir jag automatiskt trevlig.
Det är mycket roligare att vara glad och mötas av glada personer.

Sluta mobba dina medmänniskor. Det hade lika gärna kunna varit du.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-05 20:25:00

Vadå tjejen i kassan på Ica?!?!?! AMANDA heter jag då, tackar tackar!

Postat av: saga

Publicerad 2011-12-06 10:34:21

bra skrivet johanna, jag håller med dig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela