JOHANNA GREN

Give me freedom

Publicerad 2011-11-15 16:02:54 i Listor&Tänkande&Drömmande,

Jag vill tillbaka till London. Jag vill gå på oxford street med en starbucks latte i handen, jag vill vara där. Gå omkring se alla fina byggnader. Släppa allt här hemma. Jag vill.

Jag längtar tills vi ska flytta, andra januari. Det är inte speciellt långt vi ska flytta.Annat område fast samma ställe. 
Jag längtar tills jag får flytta in i mitt nya rum.Som ska bli min vita dröm. 

Jag saknar att vara liten, allt var enkelt. 
Jag vill vara liten, bygga mig en värld av lego. En hel stad som har allt. Satt och kollade i leksakstidningarna som har kommit med posten och blev kär. Mina ögon glittrar. Jag blir helt lycklig. 
Jag vill ha allt lego i hela världen. Alla olika saker, en polisstation,en bank,brandstation,affär,hus,bilar allt.
Jag älskar lego. 

Jag ska ta studenten nästa år. Jag längtar. Jag trivs inte här. 
Jag har underbara klasskompisar, skolan är okej egentligen. 
Men jag saknar något. Känslan av att inte höra hemma här. 

På söndag och nästa helg går jag in i min bubbla igen, jobb bubbla.
Det går inte att beskriva. 
Jag ska tillbaka till platsen som har varit mitt hem hela sommaren.
Till barnen som har fått mig att se världen med andra ögon och som har gett mig så himla mycket.
Jag är mig själv på jobbet. 
Mer än vad jag någonsin har varit i skolan.
Det är där jag trivs.

Jag spenderar största delen på mitt rum. Ensam. Med min dator, film, ljudböcker,böcker,tidningar,tv och telefon.
Drömmer mig bort,släpper mitt eget liv och funderar på hur det skulle vara om jag var någon annan. 
Där får jag vara ifred. 
Det låter sjukt och jag blir arg på den delen av mig själv. Varför är jag inte som andra tonåringar som vill umgås med sina vänner 24/7, vill festa, träffar killar, har sitt rum som en plats där man dumpar sina grejer och där man bara sover enstaka nätter för att man hälldre sover hos vänner eller pojk/flick vän. 

Drygt ett halvår till är jag knyten till regler, till skolan. Sen är det bara min vilja och min frihet som styr.
Då kommer jag kunna ge mig ut i världen och hitta mig själv.
För jag kommer inte bli hel så länge jag är kvar här. 
Så är det bara.


Tack & Bock.


Kommentarer

Postat av: bellie

Publicerad 2011-11-15 18:17:18

Fint skrivet <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela