JOHANNA GREN

Innebandy

Publicerad 2011-11-13 22:02:45 i Listor&Tänkande&Drömmande,

Min bror är 11 år och spelar innebandy. 
För ca ett och ett halvt år sedan när laget var rätt nytt så var jag och såg en av deras matcher. Dom sög. Uppriktigt sagt, alla var på bollen samtidigt, dom pratade inte, hjälpte inte varandra, spelade inte som ett lag och de förlorade alla sina matcher. 

Igår var hela familjen och kollade på en av hans matcher igen. Nu ett och ett halvt år senare har de utveckalts grymt mycket och spelar verkligen som ett lag. De hjälper varandra, kommunicerar, ger varandra uppmuntrande ord, är grymma på plan. Men en sak som jag speciellt tyckte var gulligt var att när det gjorde mål så sprang hela laget fram och kramade varandra. (min bror berättade senare att de "klappade varandra på huvudet") 
De hade till och med frågat domarna om de fick göra så. 

Så himla söta.
Trots att jag bara har sätt två av deras matcher så kan jag dra slutsatsen att de har utvecklats sjukt mycket och de är så himla kul att se. 
You go grabbs!

Funderade även vidare på varför jag inte belv innebandy målvakt, hade varit grym. Jag har faktiskt bra reflexer och bollkontroll.Är inte så bloggrädd heller. Synd.I nästa liv kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela