JOHANNA GREN

The language of friendship is not words but meanings

Publicerad 2011-11-26 23:25:35 i Listor&Tänkande&Drömmande,

Har varit vaken i 19 timmar nu haha.Behöver jag säga att jag är sjukt trött? 
Var tvugen att gå upp klockan fem i morse för att ta bussen till jobbet halv sex!
Fick gå en 20 minuterspromenad i mörkret i morse men det var härligt!

Det är på dom här kvällarna jag börjar inse saker, idag har jag tillexempel insett att jag tycker om att dansa ute på lokal (vem säger så!?) och att jag inte är ful. (okej alla borde veta att de är inte är fula när de är 18 barre, men endock) 

Jag hade en rädlsa inför det här med att gå ut på krogen. 
Jag var helt bombsäker på att jag skulle bli nekad i dörren för att jag var "för ful" men vet ni!? det är jag inte.
Och inte ni heller. 
Vet inte vart det kom ifrån egentligen. 
Jag förstår inte hur jag kan vara så osäker i mig själv men samtidigt så "säker". 

Mina vänner, speciellt en del, säger väldigt ofta till mig hur fin jag är och att jag är bra och så vidare men jag har liksom inte tagit till mig det. 

För några veckor sedan fick jag en Bok av en vän med ett hjärta på.
I boken så var det massa citat om allt möjligt och texter hon hade skrivit samt de få bilder på oss som finns (MÅSTE BLI FLER) och text som hon själv skrivit. 
Den fick mig att börja gråta, även min mamma blev rörd. 
Det fick mig också att inse att jag faktiskt inte är osynlig för världen och att jag faktiskt spelar roll i fler än en persons liv. 
Den här boken fick jag som en pepp bok. Jag ska kolla i den när jag mår dåligt och den hjälper faktiskt.
Bara att jag lyfter blicken från skärmen och upp mot hyllan där den står får mig att le.
För jag VET vad den innehåller. 
Att veta att någon har lagt ner så mycket tid,kärlek och energi på att fixa en personlig bok till bara mig, värmer mig i hela hjärtat.

Samma sak med en tavla som jag fick när jag fyllde arton av några andra vänner. 
När jag flyttar ska den få en speciell plats i mitt nya rum. 

Klart slut, trött tjej signar ut!

Kommentarer

Postat av: BELLIE

Publicerad 2011-11-26 23:55:11

<3

Postat av: CHIRRE

Publicerad 2011-11-30 23:30:16

såna där personliga saker är verkligen the best!



svar: jaaaaa, verkligen paniiiiik!!!:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela