JOHANNA GREN

Drivkraften

Publicerad 2012-04-12 23:27:40 i Me&Myself&I,

Allt jag känner just nu är stress.
Stress inför alla grejer i skolan.
Stress inför att inte klara historia prövningen.
Stress inför att få godkänt i alla ämnen.
Stress för att inte hitta någon vit fin klänning.
Stress för att inte klara körkortet. (okej har inte kört så mycket och har inte kört alls på körskola but still..)
Stress inför vad jag ska göra efter sommaren. (har jobb hela sommaren)
Stress inför om jag ska plugga eller inte. Vart?Vad?När?
Stress inför att aldrig räcka till.
Stress för att inte hinna med allt.

Alla dessa borden eller måsten. De får mig att vilja lägga mig ner och gråta.Skrika. 
Det är som att något inom mig protesterar genom att göra helt tvärt om. 
Jag sitter dag ut och dag in och kollar på seirer och filmer jag redan har sett bara för att jag inte vill eller har lust att ta tag i allt plugg.

Det är inte långt kvar nu och det gäller att kämpa. Det är jag själv som förlorar på att inte kämpa i slutändan.
Då och då tar jag fram min studentmössa bara för att kunna få lite motivation. 
Tanken på att mitt älskade London väntar om drygt en månad och tanken på att studenten är om mindre än två månader, det är det som är min drivkraft just nu.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-04-12 23:58:15

Känner igen mig till 110% tror också det är fler som gör det. De är mycket nu. Jag vet. Mår så dåligt av detta, men gör ändå inget åt det. Så vad ska man göra? Jo, bara börja någonstans. Bara börja. Ett steg i taget. Tror att vi kan så mycket mer än vad vi egentligen tror. Nu kämpar vi sista två månaderna, sen får det gå som det går. Får man underkänt i ett ämne, det går att lösa - are you with me girl?



Angående vad du ska göra sen; eftersom du verkar osäker tycker jag du ska ta en paus, vänta, tänka. Göra annat än plugg. Vila. Sedan när du är mer säker/haft tid att kollat runt kanske pluggat upp de där betyget som behövs för komma in på de du vill. Då tycker jag du ska söka, men dra inte ut på de alltför länge. Med kära hälsningar författaren Sara KRAAAAM

Postat av: <3

Publicerad 2012-04-13 19:04:46

jag älskar dig.

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-04-17 10:59:37

Känner samma sak. Det är helt sjukt. Stressen har också lyckats ta koll på min kropp brutalt, får utslag över hela kroppen (som förvisso går över på en natt), har haft min mens i 4 veckor, jag sover knappt om nätterna och jag har sån vitaminbrist pga. stressen att jag tappar hår.



Listan kan säkerligen göras ännu längre. Immunförsvaret försämras ja...



Hoppas att det inte går så långt för dig! Om jag kommer på ett sätt att sluta stressa ner, kan jag skriva det. Och jag som hade tänkt att sista året skulle vara underbart, och inte bara ett helvete av stress ><

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela