JOHANNA GREN

Årsresume

Publicerad 2012-01-01 19:17:25 i Listor&Tänkande&Drömmande,

Skrev en årsresume inatt, mest för min egen skull men tänkte dela med mig av den!

Tvåtusenelva.

Året vi 93:or blev arton år och myndiga.

I Januari blev jag kontaktperson för första gången vilket var en upplevelse i sig, det slet väldigt mycket på mig mentalt hela våren.
I Februari blev jag 18 år och fick en weekend resa till London med mamma.
Det var en grym upplevelse och fast att jag kom hem med skavsår och att jag knappt kunde gå sista dagen så fick resan mig att bli kär i London, det är min stad.
Mamma berättade för mig för inte så länge sen att hon visste att jag skulle älska landet.

Våren kom, det började ramla in inbjudningar till treornas studentfester på facebook och i skolan så hade dem fotografering, mösspåtagning osv. Gud vad vi längtade tills vår egen student då.
Efter många om och men så bokade jag, Emelie, Julia och Linnea en resa till Turkiet – Alanya, med avresa 10 augusti.
Sent, tyckte många men vi ville ha något att se fram emot.
I maj var det dags för en intervju inför sommarjobbet, det blev en kort intervju (jag hade i princip jobbet det var bara lite småsaker som skulle kollas)
Jag fick gå mitt första intropass inför sommaren redan på lördagen efter, ett långt pass tyckte jag då, 8-20.  Jag var så nervös kommer jag ihåg.
Det var början på vad som blev mitt liv under sommaren.
I Juni var skolan slut, tvåan var slut och till hösten väntade trean, sista skolåret.
Hela sommaren ägnades åt jobb, och damn vad roligt jag hade.
Jag träffade massor med nya människor, både barn, ungdomar,vuxna, som var på kortids men även den ordinarie personalen och mina underbara sommarvikarekollegor. De hittade verkligen ett toppengäng det här året.
Det blev en underbar sommar, fast att jag jobbade nästan hela tiden och efter en intensiv julimånad på jobbet blev det augusti och Alanya time.
Första resan utan någon annan vuxen.
Fyra tjejer med inte helt full koll på läget gav sig iväg, men guess what?
Vi klarade alltihopa galant. Det blev en grym vecka. Vi var så glada och stolta för att vi hade lyckats boka ett så bra hotell, helt själva. Allt fungerade toppen. Vi låg vid stranden och poolen på dagarna, åt god mat, massor med chips och bananer och dansade oss svettiga (vilket inte var så svårt) som kvällarna.

Det var ett gäng trötta tjejer som landade på Arlanda en vecka senare.

Hösten kom och skolan kom igång, ett gäng nya kurser men även några som fortsatte sen våren. Vi var äldst på skolan och det var en ny upplevelse.
Jag fick en ny kontaktperson och det funkade bättre.
Sakta men säkert började vi packa i hemmet, vi hade köpt hus.
Jag och Rosanna bokade en Londonresa, som ingen av oss trodde skulle bli verklighet men det blev det och på höstlovet, 31 oktober så gav vi oss av. Det blev en grym resa och jag var ansvarig för min lilla förvirrade vän.
Det blev på tok för mycket shopping men vad gör det om hundra år.
Det blev december och vi levde i kaos bland kartonger och säckar.

Julen firades hos mormor och morfar med kalle anka och julmat.

Och nu är vi här, vid slutet på vårt 2011.

Det här året har mycket bestått av ansvar, erfarenhet och en tripp i karriärstrappan.  
Det har varit är roligt och lärorikt år.

Klockan har nu passerat tolvslaget och i skrivande stund sitter jag på jobbet med en burn bredvid mig. Det är 2012 nu. Året inleds med flytt den 2 januari. Sen är det en termin kvar i skolan. Bara att kämpa. Vi går mot ljusare tider.
Om 2011 var bra så vet jag att 2012 kommer bli ännu bättre.

Gott nytt år allesammans!

 


Kommentarer

Postat av: Rosanna

Publicerad 2012-01-01 20:15:11

Bra år, bra år. Och 2012 blir det ut med oss vaaaaa!!!!! DÅ BLIR JAG 18

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela