JOHANNA GREN

Avslutningslunch@sjödalsgymnasiet

Publicerad 2012-05-31 11:01:59 i Me&Myself&I,

Idag är dagen före Dagen med stort D. I morgon tar jag studenten, tillsammans med min fina klass.


Jag kan inte förstå att i morgon tar det slut, tolv års skolgång är över.
Det känns som att det var nyss jag klev in genom dörrarna på sjödalsgymnasitet för första gången men nu har det gått tre år. Det har gått sjukt fort, de här tre åren, det var ju nyss som vi såg treorna ta studenten när vi var små ettor och kollade drömmande på dem när de var så fina i sina vita mössor och kostymer och klänningar.
Förra året när de hade mösspåtagning och vi gick igenom ett gäng glada treor tänkte jag, nästa år är det vår tur, det kändes väldigt avlägset. Men nu har vi haft både mösspåtagning,poängjakt, studentskiva och i morgon tar vi studenten!

Som jag har längtat efter  morgondagen och nu är den här. Och det kommer va ett gäng glada ungdomar som lämnar skolan för att inte komma tillbaka, men samtidgit så tror jag att vi alla har en gnutta sorg inom oss. Vi lämnar tryggheten och kompisarna för att ge oss ut i den stora världen.
I morgon kommer att vara en av de lyckligaste dagarna i mitt liv men jag tror också att jag kommer fälla en och annan tår, precis som i nian. 

Idag har skolan anårdnat en trerätters lunch för alla treor. Det ska bli mysigt att sitta där bland alla finklädda treor och deras mössor. LYCKA.

Tre år av plugg,stress,tårar,press men även av glädje, lycka och SKRATT. Som jag har skrattat under de här tre åren. Så mycket fina knäppa minnen med världens bästa.

Jag har även klarat av allt jag har fått på mina axlar det här åren. Tillslut. Min största glädje var när jag fick veta att jag klarade matte B. Som jag har kämpat. Är även stolt över Jenny min vän som också klarade det.

Jag är stolt över er mina vänner!


Kommentarer

Postat av: Bellie

Publicerad 2012-05-31 18:13:23

Jag ryser över hela kroppen! Vi klarade det <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela